Λ. Μαραθώνος 66 & Κύπρου 2, Παλλήνη 15351 - Βασ. Κωνσταντίνου 300, Κορωπί 19400

Κύκλος Σεμιναρίων ΔΥΝΑΜΑΙ 2021-2022

Κύκλος Σεμιναρίων ΔΥΝΑΜΑΙ 2021-2022

ΚΕΝΤΡΟ ΔΥΝΑΜΑΙ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΩΙΜΗΣ EΝΤΑΤΙΚΗΣ
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ

Κύκλος σεμιναρίων στην Εφαρμοσμένη Ανάλυση της Συμπεριφοράς και στις
Τεχνικές Παράλληλης Στήριξης παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος καθώς και σε Παιδιά με ΔΕΠΥ, Οριακή Νοημοσύνη ή άλλες δυσκολίες στην Συμπεριφορά

Το σεμινάριο αυτό στοχεύει στην επιμόρφωση ατόμων που ενδιαφέρονται για την αποκατάσταση και την παράλληλη στήριξη παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές, μέσω των τεχνικών της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς. Συνεπώς, απευθύνεται τόσο σε γονείς όσο και σε κάθε εργαζόμενο ή υποψήφιο εργαζόμενο στον χώρο της αποκατάστασης ατόμων με αναπτυξιακές διαταραχές όπως εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς, νοσηλευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, και κοινωνικούς λειτουργούς).

Σχετικά

Η Εφαρμοσμένη Ανάλυση της Συμπεριφοράς (ΕΑΣ), είναι η πιο έγκυρη μέθοδος στον χώρο των αναπτυξιακών διαταραχών αλλά και του αυτισμού και της ΔΕΠΥ ειδικότερα. Στόχος της ΕΑΣ δεν είναι μόνο η ανάπτυξη ικανοτήτων και η μείωση προβλημάτων συμπεριφοράς αλλά και η γενικότερη μείωση της δυσλειτουργικότητας, τόσο του ατόμου με αναπτυξιακές διαταραχές όσο και όλων όσοι εμπλέκονται στο περιβάλλον του.

Η ένταξη ατόμων με διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) ή με άλλα προβλήματα συμπεριφοράς, είναι πλέον πλατιά διαδεδομένη και στην Ελλάδα όπως και στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού. Η ένταξη είναι μια διαδικασία της οποίας ο βαθμός επιτυχίας θα εξαρτηθεί από την έγκαιρη διάγνωση της διαταραχής και στην συνέχεια, της πρώιμης και εντατικής συμπεριφορικής αποκατάστασης στις περιπτώσεις που έχει διαγνωστεί ΔΑΦ. Συνεπώς, η εκπαίδευση ατόμων που θα εργαστούν ως συνοδοί παράλληλης στήριξης, πρέπει να βασίζεται στην εφαρμοσμένη ανάλυση της συμπεριφοράς όπως αυτή εφαρμόζεται στην ένταξη, για να είναι αποτελεσματικοί στον ρόλο τους.

Η τεχνική ενδυνάμωση στην ΕΑΣ, δεν μας βοηθά μόνο να δράσουμε ως δημιουργοί ικανοτήτων προς όφελος του μαθητή αλλά μειώνει και την πιθανότητα της επαγγελματικής μας εξουθένωσης λόγω των προβλημάτων συμπεριφοράς.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, είναι επιτακτική η ανάγκη για την παροχή πρόσβασης σε προγράμματα εμβάθυνσης στην ΕΑΣ. Η κατανόηση της λειτουργίας της συμπεριφοράς, μειώνει τον κίνδυνο αποπροσωποποίησης αφού οι εκπαιδευόμενοι κατανοούν τις ανάγκες του προσώπου, ενώ η ανάπτυξη ικανοτήτων παρέμβασης και διδασκαλίας αυξάνει την αυτοεκτίμηση και την ποιότητα ζωής τους. Διαφορετικά, υποβαθμίζεται όχι μόνο η ποιότητα ζωής του ατόμου με αυτιστικές συμπεριφορές και της οικογένειάς του, αλλά και των εργαζομένων αφού ελλοχεύει ο κίνδυνος αποπροσωποποίησης του μαθητή, αποστασιοποίησης, χαμηλής αυτοεκτίμησης και απάθειας, όλα συμπτώματα της επαγγελματικής εξουθένωσης.

Στόχοι

Η τεχνική ενδυνάμωση των συμμετεχόντων ώστε να είναι σε θέση:

  • Να κατανοούν την μαθησιακή διαδικασία και την χρήση των βασικών αρχών της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς στην ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων αλλά και στην ένταξη παιδιών στο σχολικό περιβάλλον
  • Να κατανοούν την λειτουργία των προβλημάτων συμπεριφοράς
  • Να επιλέγουν λειτουργικά εμφανείς και κοινωνικοεκπαιδευτικά έγκυρες παρεμβάσεις
  • Να αναπτύσσουν ικανότητες αυτόνομης διαβίωσης
  • Να συνεισφέρουν στον εκπαιδευτικό προγραμματισμό
  • Να διαχειρίζονται τις κρίσεις συμπεριφοράς
  • Να αναγνωρίζουν τα όρια τους στην θεραπευτική διαδικασία και να γνωρίζουν πότε χρειάζονται εποπτεία από έμπειρους συμπεριφοριοαναλυτές

Εισηγήτρια

Dr. Λίλλιαν Πήλιου

Η Λίλλιαν Πήλιου φοίτησε στο Αμερικάνικο Κολλέγιο της Ελλάδoς (Deree College) όπου ολοκλήρωσε το πρόγραμμα της Ψυχολογίας και της Κοινωνιολογίας. Πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Queens College της Νέας Υόρκης στο τμήμα Ψυχολογίας με έμφαση στην Εφαρμοσμένη Ανάλυση της Συμπεριφοράς και στην συνέχεια απέκτησε το διδακτορικό της από το Temple University της Φιλαδέλφειας στις ΗΠΑ, στο τμήμα της Ειδικής Αγωγής με έμφαση στην Εφαρμοσμένη Ανάλυση της Συμπεριφοράς. Είναι πιστοποιημένη αναλύτρια της συμπεριφοράς από τον οργανισμό πιστοποίησης «Behavior Analyst Certification Board» των ΗΠΑ.
Έχει δουλέψει με ποικίλους πληθυσμούς όπως ενήλικες με ψυχιατρικά προβλήματα, νοητική υστέρηση, ηπατίτιδα και AIDS καθώς και με παιδιά με ΔΕΠΥ, εναντιωματική διαταραχή, σύνδρομο Down, αναπτυξιακές διαταραχές, αυτισμό και σύνδρομο Asperger. Τα τελευταία 15 χρόνια έχει αφιερώσει την καριέρα της στην πρώιμη παρέμβαση, δουλεύοντας με παιδιά στο φάσμα των αναπτυξιακών διαταραχών. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 2005 μετά από 16 χρόνια εργασίας και σπουδών στις ΗΠΑ και έκτοτε εργάζεται ως επιστημονική υπεύθυνη στο «Δύναμαι», που παρέχει εντατική θεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές, όπως ΔΕΠΥ, αυτισμό και πρώην Άσπεργκερ, νοητική υστέρηση, και προβλήματα συμπεριφοράς, μαθησιακές δυσκολίες και άλλα. Συνέβαλε στην ίδρυση της μη κερδοσκοπικής εταιρίας «Άνοιξη» που παρέχει εντατική παρέμβαση σε παιδιά σχολικής ηλικίας και εφήβους με αυτισμό στην οποία είναι και επιστημονική υπεύθυνη. Τέλος, διδάσκει στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος σε προπτυχιακό επίπεδο στο τμήμα της Ψυχολογίας, καθώς και σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο πρόγραμμα της «Εφαρμοσμένης Εξελικτικής Ψυχολογίας».

Κόστος συμμετοχής

Για επαγγελματίες υγείας: 500 ευρώ για 40 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης.
Για φοιτητές και άνεργους: 450 ευρώ για 40 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης.
Εποπτεία περιστατικών: Υπάρχει δυνατότητα εποπτείας προσωπικών περιστατικών. Στην περίπτωση που σας ενδιαφέρει αυτή η εναλλακτική, ενημερώστε την γραμματεία.

Επικοινωνία: 210 6034344 – info [at] dynamai.gr
Υπεύθυνη Εγγραφών Σεμιναρίου: Λίλλιαν Πήλιου
Χώρος: Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στον χώρο του Δύναμαι στην Παλλήνη, Λεωφόρος Μαραθώνος 66 & Κύπρου 2, στον 2ο όροφο, ή μέσω τηλεκπαίδευσης.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να συμπληρώσουν την παρακάτω φόρμα

     

    ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

    Οκτώβριος 9 & 23, Νοέμβριος 13 & 27, Δεκέμβριος 4, Ιανουάριος 15 & 29, Φεβρουάριος 12 & 26, Μάρτιος 12 & 26, Απρίλιος 9 & 23.

    Αναλυτικό πρόγραμμα

    Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος: Νέα διαγνωστικά Κριτήρια με βάση το DSM 5

    • Βασικά χαρακτηριστικά του συνδρόμου
    • Κριτήρια Διάγνωσης
    • Αυτισμός: Μύθοι και πραγματικότητες
    • ΕΑΣ και αυτισμός
    • Ο ρόλος του αναλυτή συμπεριφοράς

    Εισαγωγή στην τεχνολογία της ΕΑΣ

    • Ενίσχυση
      • Θετική
      • Αρνητική
      • Διαφορική Ενίσχυση
    • Προβλήματα ενίσχυσης
    • Προγράμματα ενίσχυσης
    • Διαχείριση Πρότερων Συμβάντων
    • Εκπαιδευτικός έλεγχος
    • Απόσβεση
    • Σταδιακή διαμόρφωση της συμπεριφοράς
    • Είδη προτροπών
      • Εφαρμογή και απόσυρσή τους

    Παρεμβάσεις που στοχεύουν στην μείωση προβληματικών συμπεριφορών και την παράλληλη ανάπτυξη λειτουργικών συμπεριφορών

    • Μέσω τιμωρίας
      • Θετικής
      • Αρνητικής
      • Ηθικά προβλήματα της τιμωρίας
    • Μέσω διαφορικής ενίσχυσης
      • DRO
      • DRA
      • DRI
      • DRL
    • Απόσυρση ενίσχυσης (απόσβεση)
    • Διαχείριση Πρότερων Συμβάντων

    Μέσα ανάπτυξης του ρεπερτορίου λειτουργικών ικανοτήτων αυτόνομης διαβίωσης

    • Ανάλυση Έργου
    • Διδασκαλία Αλυσιδωτών Αντιδράσεων

    Τι σκοπούς εξυπηρετούν οι προβληματικές συμπεριφορές;

    • Οργανικές Λειτουργίες
    • Αισθητηριακές Λειτουργίες
    • Επικοινωνιακές Λειτουργίες
    • ΛΕΙΤΟΥΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (FBA)
    • Ορισμός συμπεριφορών
    • Καταγραφή & Ανάλυση Δεδομένων
    • Γραφήματα
    • Σύνταξη Εκθέσεων Προόδου

    Διαχείριση Συμπεριφοράς

    • Συστήματα Ανταλλάξιμων Αμοιβών
    • Συμβόλαια Συμπεριφοράς
    • Self-monitoring
    • Behavioral Momentum

    Σχολική Ένταξη

    • Σύντομη Ιστορική Αναδρομή
    • Ορολογία (ένταξη / παράλληλη στήριξη)
    • Σχολική Ένταξη:
      • Προσδοκίες
      • Οφέλη
      • Προϋποθέσεις επιτυχίας
    • Ο Ρόλος της Συνοδού Παράλληλης Στήριξης
    • Σχέση Συνοδού με Δασκάλους και Βοηθητικό Προσωπικό
    • Επαγγελματική Συμπεριφορά

    Μοιραστείτε το

          
    Back to top